Minus och plus och minus igen

2014



Jomen ni vet när man råkarut för komiska saker i Sims. Denna gången var det min double PGC som drabbades av min ondska. Spisen började brinna (vad annars? En riktig klassiker numera) och några barn hade inte kommit till skolan och sprang då och kollade med föräldrarna. Nu har jag en arvinge men hon var i skolan, som tur var... Men en liten pojke, även det ända pojkbarnet i hela skaran ställde sig närmast och elden spred sig. Han dog. Jag kunde flyttat på honom men ville se vad som hände, egentligen hade jag som plan att ställa pappan i elden för jag vill att han ska för FÖR att han är väldigt jobbig. I alla fall, han dog inte. Dessutom verkade liemannen vilse i huset så han tog lite tid.
Vilken vacker syn. En simmande sjöjungfru-gamling med käpp.
Medans liemannen gjorde sin "följ med mig, du är död"-ritual fick mamman i huset redan på att hon var gravid. Ja, jag har en arvinge men detta för att hon numera är sjöjungfru och jag ville ha en till. Med sjukhusmodet fick jag redan på att det var en flicka (FÅR JAG ALDRIG EN POJKE IGEN ELLER?!) och sedan torkade hon ut för att elden var så häftig att hon inte kunde dra sig därifrån (typ som när ni kommenterar ett inlägg, jag blir ssååå glad!) och det var det. 20 000 livslång lycka borta. Hon var inte sjöjungfru mer en ett dygn. Har ni haft någon wierd upplevelse med sims?



Felicia

http://lilissim.blogspot.se/

Haha! Andra bilden är riktigt skön :P


Linnea

Joo, faktiskt! Jag var ny med sims och hade kvällsnöjen, drömjobb, destination världen och husdjur. De hade jag fått installera av min simstokiga kusin. (han hade berättat massor om TS3 för mig) Jag spelade första gången i Bridgeport med en ungdoms kvinna å en tonåring. Ungdomskvinnan hade varit på biografen och stannat utanför för att prata med en massa kändisar. Då kom det upp ett popup meddelande vid högra hörnet om en mörk himmel och liknande. En massa simmar började skrika. Jag visste inte vad det var och jag hade glömt telefonen vid en kompis så jag kunde inte ringa min kusin å fråga. Istället spelade jag på tills en stor grå sten kom flygande och landade mitt på min sim och en 5 stjärnig kändis. Jag blev helt förskräckt och darrade när jag märkte att liemannen kom. Min sim hade dött av en meteor! Lyckligtvis hade jag hunnit spara så det var bara att avsluta och spela från det gamla sparningen. Då klarade dom sig... Sedan berättade jag för kusinen och han vägrade tro på mig utan bildbevis. Eftersom jag var ny visste jag inte var man tog skärmbild eller hittade minnen och allt det och den stora meteoren hade min sim stoppat i katalogen och sålt.

En annan gång med årstider nyinstallerat fick jag besök av aliens i tre av mina familjer under tre dagar. Har aldrig hänt mer O.O

Lång kommentar, hahah x'D Hoppas du orkar läsa :)

Svar: Åhh, det var jätteintressant! Jag hade en gång en sim som precis hade gått ut universitetet så hon gick ju ett bra jobb etc. Men precis bär hon hade skaffat två fina katter gick hon ut i underkläder och hämtade tidningen, då kom en metiorit... Och jag hade inte sparat sedan hon gick ut universitetet, så jag fick börja om från noll... :'D
Katt-Anna







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?