Photoshop

2015



Hahahaha, jag är så beroende av PhotoShop. Just nu...hrmm... kör jag bara på deras tstperiod flera gånger om. Photoshop är så enkelt, och för mig handlar det bara om att kunna fippla hit och dit med lager, men även andra roliga saker. Fcik lite inspiration från PewDiePie och gjorde bilden ovan. Fabulös.
Men även en del mer sseriösa projekt. Photoshop är så givande att lära sig, och enormt kul. Själv har jag ett fotointresse då photoshop kommer väl till hands. Mitt tips till er är absolut att testa Gimp innan eller bara Photoshop direkt, du kan ladda ner det från deras hemsida. Alltså första ladda ner deras program eller internettjänst som likna origin och heter Adobe Creative Cloud och sedan därifrån en testversion på photoshop CC(?). Värt att testa, men varning, du blir fast.
Och just det ja. Idag la jag upp ett nytt videoklipp. Helt plötsligt blev jag väldigt social på både bloggen och youtube. Wow. Men ni alla får ha en trevlig helg, Au Revoir!



simsstar

Jag har gimp just nu som jag redigerar med. Men jag förstår mig inte riktigt på det. Kan man göra så att bilderna blir ljusare på gimp? Jag kanske ska testa photoshop ändå. Kostar photoshop? Känns som att många tycker att photoshop är väldigt bra!

Svar: Jag vet inte riktigt så mycket om gimp men jag skulle själv rekommendera photoshop alla dagar i veckan. går man in på deras hemsida kan man ladda ner programmet gratis i 30 dagar :)
Katt-Anna


Hej Anna! Jag undrar hur du filmar dina The Sims 4 videos. Är inte så erfaren och undrar om du använder något program eller filmar direkt i TS4? :)

Går det att filma direkt i TS4 så att det man säger hörs i videon?

Tack i förhand //Emilija :D

Svar: Tyvärr går det inte att filma med mic direkt i TS4, utan jag använder programmet ShadowPlay som följer med när man laddar ner mjukvaran för grafikkort från Nvidia. Annars rekommenderar jag Bandicam eller Fraps som har gratisversioner, men man kan ladda ner olagligt också (hehe) dock finns det då en risk för virus.

Trevlig söndag! ;)
Katt-Anna


Felicia

http://lilissim.blogspot.se/

Roligt med svenska let's play tycker jag. Visste inte om att du hade börjat en... Har varit ute ur sims loparna den senaste tiden.

Svar: Åh tack 😊 Välkommen in igen 😉
Katt-Anna







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?